onsdag 15 juli 2009

Jag granskar även Feministiskt initiativs politik.

Jag har avgjort att jag ska ta med även Feministiskt initiativ i min HBT-rapport i sommar, förutom riksdagspartierna, Sverigedemokraterna och Piratpartiet.

Att jag först var emot det var därför att sd och pp haft bra opinionsiffror runt 4 % i många opinionsmätningar medan fi haft siffror som inte ens varit i närheten av det. Men Feministiskt initiativ fick 5 % i gaysiten Qx (i och för sig ovetenskapliga) webenkät inför EU-valet. Förutom riksdagspartierna brukar fi också vara med i HBT-parader i olika städer.

Det här har gjort att jag har med även fi i min HBT-rapport i sommar. Som jag tidigare förklarat här på bloggen är partiet för alla aktuella HBT-reformer. De är också emot heteronormativitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar