torsdag 21 juli 2016

Chefredaktören för hat-siten Avpixlat anklagar mig för att vara emot mångfald (sic!).


Mats Dagerlind, självaste chefen hos (sd-hyllande) hat-siten Avpixlat, har nu förklarat vilken hemsk människa jag är. Det betraktar jag som beröm. Det vore förfärligt om Dagerlind hyllade mig. Hade väntat mig att han skulle kalla mig PK, landsförrädare, extremliberal etc. Men - och håll i er nu - han anklagar mig för att vara emot mångfald. Det är alltså jag som motverkar att folk ska behandlas lika oavsett etnicitet, sexuell läggning, kön, könsidentitet, religion etc så länge man respekterar mänskliga rättigheter (där HBTQ-rättigheter är en del) och Sveriges lagar. Inte folk från hat-siten Avpixlat.

Alltså ironin är död när sådant här händer. Hur gör man parodi av något som redan är parodi? Nu väntar jag bara på att någon från nazistiska Nordiska motståndsrörelsen i Dalarna mailar mig och anklagar mig för att vara "odemokratisk".

Hat emot folk med arabiskt och afrikanskt ursprung.

Men vi kanske ska ta det från början. Det handlar om Järva Pride onsdagen 27 juli arrangerad av Jan Sjunnesson som är medarbetare hos Avpixlat. Han är själv liberal inom HBTQ-politiken och har vad jag vet inte framfört rasistiska och HBTQ-fientliga åsikter, däremot utan problem accepterat att andra nära honom gör det. Han ville bli vän hos mig på siten Facebook och det fungerade några veckor. Sedan klarade jag inte av hatet som några av hans anhängare ibland spred på hans fb-sida emot bl.a. folk med arabiskt och afrikanskt ursprung, utan någon som helst reaktion från Sjunnesson. Vi avslutade vår fb-vänskap. Men jag har ingen sd-fobi. Jag för dialog även med sd-sympatisörer där det är möjligt. 

Trots att jag totalsågade Järva Pride 2015 ville jag ge dem en ny chans. I synnerhet som den etablerade HBTQ-rörelsen senaste året tydligen inte lärt sig något. De har ännu inte fattat att Sverigedemokraterna och Avpixlat får öppet mål och fler sympatisörer bland HBTQ-personer när andra inte vill paradera där det idag är som viktigast, i invandrartäta förorter. Men jag ställde också tydliga krav till Sjunnesson. Om du ska få mitt stöd så måste obönhörligen varje (sd-)person som offentligt och i social media någonsin lämnat HBTQ-fientliga kommentarer utan att efteråt be om ursäkt för dem hållas borta från varje del av evenemanget. Sjunnesson kunde inte lova det och därmed förklarade jag att jag inte stödjer projektet i år heller.

Att vara anti-islamist måste kombineras med att vara genuint HBTQ-vänlig om det ska bli någon trovärdighet..

Och så blev det även en mail-debatt mellan mig och Mats Dagerlind där jag något diplomatiskt avslutade med följande.
.... Men vi lär aldrig bli ense. Om det här heller....
Dagerlind skickade idag följande mail.
.... Nej det gör vi nog inte, då du inte verkar vara öppen för någon mångfald, utan bara accepterar den hårdföra hbtq-aktivistiska inställning som du själv representerar. Och jag tycker därför tvärtom det är du, inte jag, som med din aggressiva attityd motverkar inte bara Pride Järva utan en konstruktiv diskussion kring dessa frågor i största allmänhet....
Jag mailade nyss tillbaka till Dagerlind.
.... Du anklagar mig för att vara emot mångfald. Det visar du har humor förutom att vara aggressiv homofob. :-)....
Jag fortsätter kampen emot islamismen och HBTQ-fientlighet i invandrartäta förorter. Men aldrig någonsin kommer jag vandra hand i hand med HBTQ-fientlige Dagerlind i någon parad, varken bokstavligen eller bildligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar