tisdag 21 november 2017

Arabkille gillade våldtäkter men var emot krav för medborgarskap.


Metoo är en av de mest framgångsrika kampanjerna någonsin. Ingenting blir sig likt efter den, jag lovar. Det är bra. Men när det gäller sexuella övergrepp inom svensk HBTQ-rörelse är tystnaden talande.

Låt mig i all enkelhet starta debatten. För många år sedan hade jag sex med en svensk HBTQ-aktivist från Stockholm med arabiskt ursprung. Han hade kommenterat att han "blir kåt" när tidningar rapporterar om att män blivit våldtagna. Jag är en synnerligen sexliberal person och efter att försäkrat mig om att han själv aldrig begått något övergrepp hade vi sex. Vår sexuella relation som var relativt oskyldig, petting, var helt frivillig. Han hade en omskuren penis. Det var ett one-night-stand och hade kunnat stanna där.

Efteråt blev situationen absurd.

Han kommenterade "jag känner igen dig, det är du som driver krav på invandrare". Jag förklarade att jag lämnat partipolitiken men att en invandrare bör kunna svenska för att bli medborgare är en självklarhet. Hans attityd var typ som att jag förklarat att jag ville mörda alla svarta. Hyckleriet blir totalt.

Den arabiske HBTQ-aktivisten från Stockholm tyckte alltså att det inte var några problem att bli kåt av våldtäkter men fruktansvärt att Sverige skulle ställa samma krav som i princip alla andra länder, att kunna landets språk för att få bli svensk medborgare.

Hyckleriet blir ibland totalt.

Den här berättelsen, som är sann, skulle svensk etablerad HBTQ-media aldrig någonsin publicera. Sverige har Europas mest politiskt korrekta HBTQ-rörelse. Finland är på andraplatsen. I övriga Europa är debatten friare. I domstolar tvingas folk förklara att de ska berätta sanningen och inget annat. Hela sanningen. Svensk HBTQ-media ljuger sällan, den gör ofta viktigt arbete. Problemet är att den av ideologiska orsakar ibland inte berättar hela sanningen.


Uppdatering 1.

Samma trötta ursäkter från RFSL.

Jag tror ingen från RFSL kommenterar debatten. Men om de gör det blir det säkert samma trötta ursäkter som heterosexuella chefer framfört.

"Vi har inte fått information i ledningen".

Och det här argumentet är extra roligt.

"Som HBTQ-organisation tolereras inte tafsande inom RFSL, vi är medvetna".

Och ni tror nog på tomten också.

Förmodligen är problemet med tafsande mindre inom RFSL än i sd. Men det är faktiskt att lägga ribban (no pun intended) på en låg nivå. Svensk HBTQ-rörelse kan bättre än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar