lördag 28 maj 2016

Socialdemokraterna och Moderaterna ska få betala ett politiskt pris.



Två politiska partier ska få betala ett betydande politiskt pris för sin ovilja att samarbeta med mig. Socialdemokraterna och Moderaterna.

Från och med nu kommer jag göra allt inom lagens ramar för att de ska betala det politiska priset. Min prioritet är att få de två partierna på knä, det är betydligt viktigare än om någon tidning i sommar publicerar min nästa parti-rapport.

Jag är en av Sveriges 100 mest envisa personer, det ska folk i s och m bli varse.

Jag kommer härmed göra allt för att nå vissa politiker i s och m, inklusive deras partners, vänner och bekanta. Från och med nu är jag också fri att "outa" politiker i s och m oavsett vilken nivå i partiet det är. Har ni tips om s- eller m-politiker som är HBTQ i smyg kan ni maila mig.

heldbengt@hotmail.com

Inom närmaste dagarna planerar jag "outa" en m-riksdagsledamot som är smygbög.


Uppdatering 1.

Det har varit "strul" med partier tidigare. Min relation till sd har varit dålig i många år om än ojämn där jag har kontakt med vissa i partiet. Samma sak inom Kristdemokraterna där det började närma sig "politiskt krig" tidigare i år. Jag och kd-ledningen gjorde dock en deal om hur vår kommunikation ska vara. Och när man gjort en deal så sprider man inte dess innehåll och det ska jag inte göra här heller.

Jag lyfter handen emot s- och m-ledningen när det gäller deras trilskande. Betvivla inte för en sekund att jag ska göra allt för att ni ärligt ska redovisa vad ni tycker om kontroversiella HBTQ-reformer inom era partier.

Jag är beredd att gå så långt som att SÄPO (mot förmodan) kommer besöka mig. Även om jag härmed meddelar jag följer Sveriges lagar.

Olof Lavesson, Moderaternas HBTQ-politiska person, bor i Malmö i Västra hamnen, en av de mest välbeställda delarna i staden. De som vill kan givetvis besöka honom och kommentera varför m inte tydliggjort vad de tycker om viktiga HBTQ-reformer. Folk kan också inom lagens ramar kontakta hans man och hans närmaste i övrigt.

Sossarnas HBTQ-politiska talesperson Jonas Gunnarsson, bor i Värmland, och är i samma fega situation. De två gömmer sig bakom varandra. Även där kan folk, inom lagens ramar, besöka honom och fråga om vad s tycker om diverse reformer.


Uppdatering 2.

Det är viktigt att förtydliga även om s och m besvarar mina frågor närmaste veckorna ska de bestraffas inom lagens ramar för sin tidigare försumlighet. Jag ska lära dem en läxa de sent ska glömma. ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar