fredag 2 februari 2018

Ewa Bertz (l) sexualiserade unga män och attackerar nu partikollegan Olle Schmidt.



Det här är andra delen av min granskning av Liberalerna i Malmö. I en tidigare bloggpost kommenterade jag om moralpaniken i l i Malmö. Att jag erbjudit integrationsråd till l i Malmö. En anställd hade gjort bort sig genom ett moralpaniskt mail.

Jag försökte förgäves trigga riksdagsledamoten Allan Widman, f.d. EU-parlamentarikern Olle Schmidt samt nuvarande ordförande i avdelningen Roko Kursar att lämna en kommentar. Men proffsiga som de är fattade de att det nog var bäst att hålla tyst. Då vände jag mig till Eva Bertz, gruppledare för l i kommunfullmäktige. Och äntligen blev det ett avslöjande.
.... Bengt Held, ditt erbjudande om råd inom integrationspolitiken betackar jag mig för. Partiet har precis utsätt ny talesperson för detta område, Gulan Avci, som besitter oerhörd stor kunskap och kompetens och som vi får våra råd ifrån. Håller i övrigt med Carl-Vincents påpekande vad gäller kontakt med våra representanter.... 
Eva Bertz är inte transperson.

Eva Bertz identifierar sig som kvinna och inte transperson, vill förtydliga det med orsak av bilden av henne till den här bloggposten. När jag började engagera mig i Folkpartiet i Malmö i mitten av 1990-talet noterade jag att hon ofta var tillsammans med unga män i avdelningen. En av dem hette Daniel, en ung vacker man som några år senare lämnade avdelningen. Kontaktade en erfaren politiker i partiet som kommenterade - "alltså hon är ökänd för det, att närma sig unga killar". Vill förtydliga att det inte handlade om sexuella trakasserier men det var i gråzonen. Av den orsaken blir det här synnerligen fascinerande.

Att hon försvarar avdelningens halvsnygge unge ordförande Roko Kursar kanske inte bara har politiska motiv. Det må vara som det vill med det. Men nu var det så att Allan Widman kommenterade till mig att en viss ung kvinnlig politiker hade en snygg rumpa varvid jag kontrade med att en viss ung manlig politiker hade en snygg rumpa. Att sexualisera Eva Bertz är dock svårt. Ingen skulle få för sig att kalla henne halvsnygg ens när hon var ung.

Med vänner som henne behöver Olle Schmidt inga fiender.

Det allvarligaste för Liberalernas del är kanske att hon visat att vad hennes kommunfullmäktigekollega Olle Schmidt (som ännu är valberedningsordförande i l på riksnivå) mailat inte har någon betydelse.
.... Från: Olle Schmidt Skickat: den 22 januari 2018 11:46 Till: Bengt Held Ämne: Re: Kanske besöker l-Malmö. Hej Bengt, Du är alltid välkommen! Jag lovar skärpa mig! Med vänlig hälsning, Olle Skickat från min iPad....
Med vänner som Eva Bertz behöver Olle Schmidt inga fiender.

Uppdatering 1.

Jag planerade inte att publicera de här bloggposterna om moralpanik-härvan i Liberalerna i Malmö.

Dels för att det är relativt hårt emot nye politiske sekreteraren Carl-Vincent Reimers som inte fått media-träning. Men även därför att han är för ointressant för att det ska bli tillräckligt med nyhetsvärde om vad som hände i fp (idag l) förr. Widman, Schmidt och Kursar vägrade att maila om de höll med Reimers.

Bertz sände dock ett mail. Jag förklarade för dem att mitt erbjudande om integrationsråd var seriöst och gav henne några timmar att eventuellt modifiera sig. Hade hon gjort det hade jag inte publicerat de här bloggposterna. Men att hon "betackar sig för" integrationsråd från mig är bara fascinerande. Hur roligt som helst. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar