torsdag 30 december 2010

RFSL-Linköping gillar inte få info om HBT-rättigheter.

Det är (förvånansvärt) få som skrivit och sagt att de vill avsluta prenumeration av mitt HBT-nyhetsbrev som jag skickar till drygt 600 individer inom politik, media, föreningar etc varje månad. Trots att jag placerat de flesta på listan utan att fråga dem, jag har bedömt vilka som eventuellt är intresserade.

Ibland har folk skrivit redan efter första eller andra gången de får nyhetsbrevet. Det blir tydligt att de i sitt jobb får många mail varje dag, det handlar bl.a. om personer på regeringskansliet.

Men idag har RFSL Linköping meddelat att önskar avbryta prenumerationen. Det efter att ha fått nyhetsbrevet i mer än ett år. Då blir det tydligt att det har något med innehållet att göra. RFSL om någon borde vara intresserade av info om HBT-nyheter. Men ni ska veta att en del lokalavdelningar i RFSL är styrda av folk som har svårt för andra perspektiv än sina egna.

I oktober blev jag först stoppad av några omdömeslösa människor från RFSL-Malmö som kallade min blogg "rasistisk" efter som jag påpekat fakta, att alla muslimska samfund är homofientliga. Trots att jag förtydligat att det även är en del muslimska individer som är homovänliga. Dessbättre beslutade samma dag både styrelsen för RFSL-riks och RFSL-Malmö att de hade betett sig fel och jag givetvis hade rätt att hålla föredraget.

När RFSL-Linköping nu tycker det är svårt få mina perspektiv (tillsammans med den info jag lämnar) är mitt tips att det handlar om jag kritiserat Broderskapsrörelsen och kulturrelativismen.

Jag brukar av princip inte "outa" folk som vill avbryta prenumerationen av mitt nyhetsbrev. Skulle inte få för mig att göra det om det handlade om en privatperson. Men att en lokalavdelning inom RFSL gör det har ett nyhetsvärde. Som jag skrev till dem i mitt svar.

Att ni inte vill ha infon i mina HBT-nyhetsbrev säger nog mer om er än nyhetsbreven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar