onsdag 21 mars 2018

Centerpartiet i kris efter sharia-skandalen.


Som jag rapporterat här har jag fått besked från sd om vad de tycker om att införa ett tredje juridiskt kön. Däremot inte från c, trots ett påminnelse-mail. Det är förvånande. Just c har generellt varit det parti som snabbast mailat tillbaka vilket de ska ha en eloge för. Men för några veckor sände jag ett skarpt mail om vilken kris c i Solna orsakat med politiker som senare blivit uteslutna ur partiet. Att c hyst islamister är en skandal utan dess like.

Det har förmodligen sårat centrala c-politiker. Att de själva orsakat skandalen fattar de tydligen inte. Min kritik har blivit ett sådant trauma så att deras händer bara inte kan nå tangentbordet för att förklara vad de tycker om reformen. Och deras opinionssiffror närmar sig sakta 6 % igen.


Uppdatering 1.

C borde ytterligt skämmas för att inhyst islamister i sitt parti.

 
Uppdatering 2.

Centerpartiets partisekreterare är oseriös.

C har ännu inte förklarat vad de tycker om att införa ett tredje juridiskt kön. Jag ska igen och igen kontakta dem via mail eller telefon vad de tycker om reformen. Jag är en av Sveriges mest envisa människor.

Kan avslöja att jag skickat många mail senaste 10 åren till Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson. Han har aldrig bevärdigat mig med någon som helst kommentar om sakpolitik som den pamp han är. Men när jag kritiserade partiets gruppledare i riksdagen, Anders W Jonsson, för något år sedan klarade han av att maila mig hur hemskt det var. Han är inte seriös. Ointresserad av sakpolitik och bara vill skydda sina närmaste medarbetare som medverkat till att han blivit partisekreterare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar