måndag 26 mars 2018

Ceasar.



Det här är Ceasar. 

Bor hos min mammas man. Fotot är några år gammalt. Han är en fin cockerspaniel-hane, idag 9 år

Jag är Ceasars idol. När jag besöker gården på Österlen ska han vara bredvid mig varhelst jag är. När jag är ute med honom på promenader lyder han oftast direkt om jag bestämt kommenterar "Ceasar". Men en gång var det något som luktade så intressant att han inte hörde mig. Då drog jag lätt i kopplet och han följde lydigt med. 

Han är egentligen snäll men har en ovana.  En hund ska bara skälla för att varna sina "flockledare" d.v.s. människor som tar hand om den. Ceasar skäller ibland i andra situationer. Tyvärr tvingas han opereras igen och igen för att inte bli blind. Djurförsäkringen gäller bara för en hund tills den blir 10 år.

Jag, min dementa mamma och hennes man ger kärlek åt honom och får kärlek tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar