onsdag 2 mars 2016

Mitt samarbete med svenska regeringar fungerar bra.


Har nyss fått ett meddelande från ett av s-mp-regeringens departement att de ska återkomma med svar efter att dröjt. Om HBTQ-asylsökandes situation.

Jag vill passa på att meddela att jag generellt haft en bra dialog med både förra borgerliga regeringen och nuvarande s-mp-regeringen när det gäller HBTQ-politiska reformer. Givetvis är jag inte alltid nöjd med regeringens kommentarer (oavsett partifärg) men vi har en öppen och rak dialog. Har alltid fått minst ett svar (ibland har de inte mailat med följdfrågor men ofta har det varit för att det varit känsligt internt i regeringen) när jag mailat regeringskansliet sedan jag startade den här bloggen för ca 8 år sedan.

Med de flesta av Sveriges 10 största partier har jag också en bra dialog. Dock inte med alla. Och i synnerhet inte sista månaderna. Jag hoppas verkligen det ska bli en konstruktiv dialog framåt. Att peka ut något visst parti gagnar inte dialogen just nu.

Själv är jag en frän person i debatter ibland - i synnerhet när jag betraktar att partier faktiskt försöker mörka vad de egentligen tycker. Aldrig har jag krävt att ett parti ska tycka en vissa sak - bara att de ska vara ärliga med sina åsikter.

Har jag gått över gränsen ibland i min iver att "lobba" för HBTQ-rättigheter? Säkert. Men mitt syfte har sällan varit att såra någon person, politiker eller inte. Jag drivs av mitt engagemang för mänskliga rättigheter. Och HBTQ-rättigheter är en viktig del av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar