söndag 21 oktober 2018

Frisörer och penisar.


Alltså det här är något udda. Men när jag blev klippt igår konstaterade jag att en del frisörer tryckt sitt skrev emot min ena hand. Och det har alltid varit frisörer med invandrarursprung.

Varför gör de så? En förklaring kan vara att de är från en kultur där man inte ens föreställer sig att någon "vanlig man" är bög. En annan förklaring är att de gillar det även om de kanske inte ens är medvetna om det.

Uppdatering 1.

En tredje förklaring är givetvis att de är bögar.

Låt oss byta telefonnummer. ;-)

Som kuriosa kan jag avslöja att min mormor jobbade på en frisörsalong i nordligaste Finland. Efter att Finland inte fått stöd från Storbritannien om att anfalla Sovjetunionen för att få tillbaka förlorade områden vände sig landet till Tyskland. Men regeringen var noga med att nordiska och tyska trupper aldrig skulle strida tillsammans. En dag kom en ung tysk soldat (egentligen var han från Österrike) in i frisörsalongen. Och det blev som det blev, Tyskland var allierad till Finland och det betraktades inte generellt inte som något problem. Men min mormors allvarligt kristna föräldrar hatade tyskarna och tvingade indirekt henne att skicka bort barnet till Sverige.

Hennes föräldrar skulle senare allvarligt ångra att de varit så hårda emot henne, men då var det försent.

Min morfar dog i Stalingrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar