fredag 26 oktober 2018

Dubbelmoralen bland en del konservativa.

Finns det dubbelmoral bland konservativa i USA? "You can say that again".

I Vita huset har en betydande del av de anställda i decennier varit bögar. Frisörer, servitörer, trädgårdsmästare etc. Det har kvittat om administrationen varit republikansk eller demokratisk. I princip alla berörda har visst om det. En presidents fru kanske berättade för honom att frisören haft en trevlig helg med sin "partner". Båda visste givetvis att det betydde en annan man. F.d. presidenten George W Bush skickade ut ett pressmeddelande emot homoäktenskap en fredag eftermiddag och bjöd in en högerbög till sin ransch på kvällen. Men givetvis skulle inte just det diskuteras. Det var så det fungerade.

Jag är egentligen inte någon demonstrationsmänniska.

Mitt "default" är att inte demonstrera. Men jag gick med i Prideparader i många år för att jag tyckte det viktigt. Senaste åren har jag slutat med det. Jag har helt enkelt gjort mitt där. Men sd-politikernas attacker emot Pride-evenemang är bissara. Jag häpnar inför att de är så obegåvade att de inte fattar att det försvårar samarbete med borgerliga partier. Ännu sprider sd-politiker, däribland Jimmie Åkesson,  myter om att folk ofta har en dildos i ena handen i paraderna.

Men det är bra vi vet var vi har er. Nu har ni 4 år inför nästa val att skärpa till er. Gör det eller släpp offerkoftan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar