tisdag 26 februari 2019

Vilka svampar har Per T Ohlsson ätit?



Krönikan är delvis usel. Skåne-Liberalerna är mörkblå moderater? Vilka svampar har han ätit? Jag är till vänster i l inom den ekonomiska politiken och tillhörde "Kristerssonfalangen". Liberale skribenten Per T Ohlsson är en vass men förvisso också arrogant skribent. Här gjorde han bort sig. Han var bättre förr.

Men bilden är perfekt. Det är en sådan där en fotograf bara vill ha. Kolla Mats Persson (till vänster om partiledaren) och Jan Björklund och deras miner. De ledde "Löfven"- respektive "Kristersson-falangen" i l. Jag var själv på samma sida som Mats och vi är båda skåningar.

Olika politiska värderingar bland minoritetsgrupper.

Han var först stilla när resultatet meddelades men började sedan artigt applådera som god förlorare. Han växte i den stunden. Avtal ska givetvis hållas.

När det gäller HBTQ-politiken är dock en s-mp-regering onekligen bättre än en m-kd-regering. Men jag är inte bara HBTQ-aktivist. Vi i gruppen har olika politiska värderingar. Precis som bl.a. människor med invandrarursprung.


Uppdatering 1.

L-Skåne tar - vill jag påpeka igen - avstånd från samverkan med sd.

Det blev borgerlig majoritet i Staffanstorp (förortskommun till Malmö) men m valde ensidigt att samarbeta med sd. Jag klandrar givetvis inte m-riks för det. Man kan inte döma ut ett parti för vad några avdelningar gör.

Uppdatering 2.

Det finns givetvis fler i l-Skåne som reagerat på artikeln men några av dem har förtroendeposter och vill inte debattera med dig offentligt så att du ska kunna ta på dig en "offer-kofta" som skribent.

Jag är idag bara vanlig medlem och kan berätta offentligt som det är. "Din krönika var usel och du har radikalt försämrats som debattör, du har blivit ett troll som främst söker klick".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar