fredag 22 februari 2019

Bengt Held går till andra chansen i HBTQ-aktivism.


"Du är inte en av Sveriges 50 främsta HBTQ-aktivister"

Alltså det var ett av de roligaste meddelanden jag fått. Från en transperson. Visst var det kaxigt när jag kommenterade det för att få mer intresse för budskapen i min blogg. Delvis gjorde jag det på allvar, jag vet att jag påverkar. Dagens nyheter har haft 13 artiklar om mina HBT-rapporter senaste 20 åren. Jag har fått riksdagspartier att byta åsikt om än sällan. Delvis en lätt provokation.

Jag vet att jag är en av Sveriges 100 främsta HBTQ-aktivister. Jag tror att jag hamnar bland de 50 främsta men det är inte lika säkert. ;-)

Sverige, vi har ett resultat. Då ska vi avslöja den förste som gått till andra chansen i svensk HBTQ-aktivism. Det är.... Bengt Held. ;.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar