onsdag 16 maj 2018

Jag har blivit attackerad av en ung invandrarkille.


Har i princip alltid med mig självförsvarsspray (det är inte fel om man gör kontroversiella politiska kommentarer) men just idag råkade jag glömma ta med väskan. Gick förbi några människor som diskuterade. Stannade en stund. Kommenterade att en kvinna hade snygga örhängen. Hennes pojkvän rusade fram till mig och knuffade mig flera meter. Jag skadades inte men blev lätt chockad. 

I min ungdom skulle folk aldrig betett sig så. Visst kunde unga grabbar vara svartsjuka men om någon medelålders man gav någons flickvän en komplimang betraktades det som något positivt. Tyvärr finns det idag vissa från andra kulturer som inte har den attityden. Sedan var han eventuellt även narkotikapåverkad.

Polisen klarade inte komma inom en halvtimme.

Eftersom jag inte hade mobil med mig gick jag bort till en butik där en vänlig man hjälpte mig ringa polisen. De lovade komma dit men efter att stannat kvar en halvtimme lämnade jag platsen. Detta hände alltså i Malmö city ca 300 meter från polishuset. Kan de inte få dit en polisbil inom en halvtimme där vill jag helst inte veta hur det måste vara för folk som inte bor i city i någon storstad. 

Det ironiska var att jag inte var ute efter att grabben skulle bli åtalad. Hade han inför polisernas närvaro bett mig om ursäkt och lovat att inte göra om det emot andra hade jag låtit det vara. Egentligen gjorde jag det även för hans skull, får han ingen reaktion riskerar det bli värre brott.


Uppdatering 1.

Jag fattade givetvis att det här inte var det mest prioriterade ärendet för polisen. Men om de lovar att sända ut några poliser bör de göra det inom en halvtimme. Det är just sådant här som får folk att resonera om det är lönt att ens anmäla "vardagsbrottslighet" (detta egentligen hemska uttryck).

Uppdatering 2.

Sd kommer bli största partiet i Skåne i höst om än inte i hela Sverige.

Och det är sådant här som driver folk i armarna på partiet. Av de som betett sig illa emot mig senaste 15 åren har 90 % haft invandrarursprung. Andelen med invandrarursprung för de som verbalt trakasserat mig för att jag är bög är 100 %.

Har själv ursprung från tre länder, Sverige, Finland och Österrike. Hälften av mina vänner och bekanta har invandrarursprung. Har inga problem med de flesta invandrare. Jag är liberal, inte nationalist. Främlingsfientliga, HBTQ-negativa, EU-fientliga partiet får inte min röst.

Men om politiker i andra partier inte tar sådana här problem på allvar finns det risk att sd blir största partiet i Sverige 2022. Det handlar inte bara om invandringen utan även om att rättsväsendet ibland inte fungerar som det ska.

3 kommentarer:

  1. Fast det låter mera som att killen trodde du
    stötte på hans tjej, än att du blev attackerad
    för den du är, eller?

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig hävdat jag blev attackerad för vem jag är. Det ironiska är att jag är gay men han blev svartsjuk.

    Du får inte knuffa folk för att någon ger din partner en komplimang, fattar du inte det har du också problem Danne H.

    SvaraRadera
  3. Det håller jag helt med om att det är helt
    fel att bete sig så

    SvaraRadera