lördag 8 juni 2019

Sveriges sexigaste minister är en sosse.



Här ska det rangordnas och sexualiseras ordentligt. Eller rättare så blir det inte så mycket konkurrens. När jag kollade bilderna av svenska ministrar i s-mp-regeringen var det bara en jag skulle vilja hångla med. Som ni vet håller jag mig till den manliga halvan i bedömningen.

Men först vill jag kommentera Per Bolund (mp), nytt språkrör för mp.


Han är på andraplatsen.  När han valdes till språkrör konstaterade jag "människan är faktiskt snygg för att vara medelålders." Jag har ju kollat honom många år men det var som något nytt. Men ingen hångel-faktor.

Annat är det med Ardalan Shekarabi (s). Hans näsa och frisyr är inte perfekta men kolla hans ögon och kinder. Det är nog en del bögar som skulle vilja dra av skjortan på honom.

Jag vill förtydliga att jag aldrig röstat på s eller mp.

Jag vill strängeligen varna de två partierna för att använda den här bloggposten i någon politisk kampanj. Har alltid röstat borgerligt och planerar göra det även framåt. Främlings- och HBTQ-negativa sd kan förvisso idag delvis betraktas som borgerligt efter sin högersväng senaste åren. Men det krävs mer än så för att bli en del av en borgerlig gemenskap. De prioriterar nationalism före liberalism och konservatism.


Uppdatering 1.

Att båda är till höger inom respektive parti och vill samarbeta blocköverskridande är givetvis inte fel. 

Men just det gör dem varken snyggare eller fulare. ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar