söndag 9 juni 2019

Teddy Nilsson (sd) har besvarat mitt mail.



Teddy Nilsson (sd) har besvarat mitt mail och försökt förklara sina homofientliga kommentarer. Jag vidhåller att han ska avgå. Att m, kd och l ska låta honom stanna kvar är inte ett möjligt alternativ. Någon som kandiderar till ordförande i en kommunstyrelse ska helt enkelt inte formulera sig så. Och bristen på självkritik är tydlig. Som vanligt skyller sd-politiker på media. Men han har bemödat sig att besvara mitt mail. Hans ursäkter är så patetiska och okunniga att jag inte ens bryr mig om att argumentera emot dem.

Jag vidhåller också att debatten om hur vi liberaler (ca 30 % av befolkningen, varav politiker från många partier) ska förhålla sig till sd inte är enkel.

Den debatten förs intensivt just nu inom l (precis som inom m, kd har redan avgjort) och kommer säkert snart föras likadant i s och c. Kanske kommer det en ledande skånsk sd-politiker som officiellt fördömer främlingsfientlighet och HBTQ-fientlighet. Övriga partier bör vara förberedda på den situationen. För övrigt bör Svalöv regnbågsflagga en vecka i sommar. Det är i de verkliga handlingarna värderingarna avgörs.

"Hej Bengt Stort tack för ditt mail, så jag får möjligheten att föra en direktkommunikation med dig. Jag kan bara beklaga att nyheter förvanskas för bästa möjliga och vitala spridning. Ska ge dig min sida av dina orospunkter gällande mig för att ge dig möjlighet att se hela bilden. Rörande Prideflaggan, så gäller den virala kommentaren en specifik flaggstång i Svalövs kommun och inte ett förbud av flaggan som symbol. Rörande kommentaren i media om uttrycket exkluderingsflagga, detta kom sig utifrån att lokala flaggförespråkare i detta uttryckte ett skäl till dess officiella kommunflaggning skulle vara att den även skulle vara en symbol för att ifrågasätta heteronormen. Vilket då skulle göra denna symbol till en exkluderingsymbol och inte vara för inkludering, som jag fått lärt mig. Därav mitt uttryck "förbjud exkluderingsflaggan, och detta gällde vår lokala flaggstång. Vilket drevet vägrar förstå. Rörande kommentaren om inbördeskrig, så är det om jag minns rätt en kommentar utifrån en problematisering runt olika händelser och kommentaren är, ja tyvärr och är ett uttryck för oro och inte som det görs gällande av de självutnämnda tolkningsföreträdarna. Givetvis kan jag inte påverka dig att ändra uppfattning. Men du bör åtminstone ha hela bilden och även notera att ett av Aftonbladets origamiartikels stoff är ett privat hackat privat inlägg, delat mellan personer med kännedom i sak. Jag erkänner att det till viss del kan betraktas som plumt formulerat. Men då snarast i det ljuset det lyfts medialt. Vilket borde oroa var och en som jobbar i det offentliga ljuset. Vi har flera HBT medlemmar i SD Svalöv, som känner mig och fakta runt de reella händelserna, som verkligen förvånades över händelseförloppet runt prideflaggan, vilket några också uttryck i lokala sociala medier. Avslutar men några korta ord. Nej, jag har aldrig generellt velat förbjuda Prideflaggan. Nej, det var inte jag som angav den som exkluderande initialt och nej, jag är ingen vän av inbördeskrig. Med detta önskar jag dig en fin Pingstafton och lycka till med ditt fortsatta arbete"

Uppdatering 1.

Rasismen har inte ökat i Skåne.

Förutom emot romer och det har givetvis koppling till folk som ägnar sig yrkesmässigt åt att tigga.  Däremot har den blivit mer synlig. Många på skånska landsbygden känner sig bortglömda av etablerade partier. Att rösta på sd blir en protest. I Skåne finns en tradition av "missnöjespartier" om än det ofta varit en marginell företeelse. "Om politikerna inte sköter sig så startar vi ett nytt parti". Något som sedan spridit sig till övriga Sverige. I delar av övriga Sverige kunde kommunistiska vpk (idag v) fånga missnöjet. Men kommunismen fick aldrig något som helst genombrott i Skåne och bra var det. De hade länge bara runt 2 % här. Tyvärr gav det möjlighet för högerpopulism att fånga missnöjet.

Uppdatering 2.


Den här relativiseringen är absurd.

En kristen f.d. fb-vän kommenterade "Imamen vill inte avrätta dig utan hälsa på dig." Som om det vore något fint. Jag kontrade med att han inte vill avrätta dig för du har adhd, varav han avvännade mig.

När jag debatterade homosexualitet i en Facebook-debatt med unga muslimer var det någon som kommenterade att han bara är för dödsstraff när det gäller mord, våldtäkt och pedofili. Varav jag kommenterade att Muhammed enligt Koranen började ha sex med med en 9-årig fru, pedofili. Men att jag liksom skulle vara tacksam för att den jäveln inte vill döda folk i samkönade relationer. Jag möter muslimer som jag inte har något emot. Men de här islamisterna. "Ut med dem."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar