fredag 28 december 2018

Jag rekommenderar liberal politik även om nassar håller med men vill inte förhandla med sd.



"Det gör ont i hjärtat av att se pappor gå med en barnvagn i ena handen och en dildo i den andra."

Så kommenterade en sd-kvinna Pride-parader för några år sedan. Jag har gått i så många parader att jag inte kan hålla räkning på dem. Totalt har jag bevittnat säkert hundratusen Pridedeltagare. Alltså egentligen för många eftersom jag verkligen inte är en demonstrationsmänniska. Men har aldrig sett någon hålla en dildos i handen. Och definitivt inte någon med en barnvagn. Men Jimmie Åkesson, spred den där myten i en Qx-intervju i våras.

En man visade sina skinkor.

Senast jag var i en Pride-parad, det var för flera år sedan, visade en (!) man sina skinkor bland ca 5000 deltagare i Malmö. Jag hade önskat det varit många fler. ;-). Jag stod vid sidan om i slutet av paraden med en regnbågsflagga så jag hade verkligen koll.

Ett tjugotal kvinnor från en grupp på vänsterkanten visade sina bröst som en feministisk protest. Och samma sd-politiker som kollar heteroporr-siter gnäller om det där. Hyckleriet blir totalt. Det är samma män som, med rätta, ogillar när vissa muslimer vill slippa lättklädd reklam av kvinnor.

Att lämna förslag.

Alliansen ska alltid lämna sina förslag även om sd eller v råkar hålla med. Jag är beredd genomdriva liberal politik om så självaste Djävulen skulle hålla med. Eller Nordiska motståndsrörelsen. Eller Sveriges kommunistiska parti. Jag är för att l och c ska släppa fram en m-kd-regering. Men om Alliansen (om den finns kvar på riktigt) viker sig för sd om centrala liberala västerländska värderingar blir det mindre centrala liberala västerländska värderingar, enkel logik.

Förhandlingar om a-kassan inte problemet.

Det sd främst fick igenom för att stödja m-kd-budgeten var att a-kassan inte skulle sänkas. Där råkar jag t.o.m. hålla med sd (och rödgröna) även om jag är l-medlem. Men sd-hyllningar till polska och ungerska regimer är faktiskt oroande. Att sänka gränsen för fri abort. Att avskaffa möjligheten för lesbiska kvinnor att bli inseminerade. Att i princip stänga Sveriges gränser helt. Att sd har ett halv-nazistiskt ursprung. När Åkesson gick med i sd var skinnskallarna ännu en central del av partiet även om de höll på att rensas bort från mötena.

Det är inte a-kassan som är problemet för borgerliga politiker att deala med sd utan allt det andra man får på köpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar