fredag 28 december 2018

Invandringen har lett till fler sexualbrott.



Jag är som liberal för allas unika och okränkbara värde. Men jag avskyr hyckleri.

Våldtäkter är inget som importerats, det har alltid funnits här. Vissa män har betraktat som sin rätt att våldta om han bedömt risken för straff inte varit betydande. Men gruppvåldtäkter har faktiskt kulturella orsaker. Bland folk i Norden har det i princip aldrig funnits (förutom ibland när det varit krig). En gruppvåldtäkt i norra Sverige på 1990-talet när etniskt svenska män våldförde sig på en berusad kvinna så att hennes skrev och lår var täckt av blod är ett av få undantag. I Mellanöstern har det varit vanligt. Oftast emot kvinnor men ibland även emot män. Det handlar inte om etnicitet utan kultur.

När det gäller överfallsvåldtäkter är invandrares andel idag runt 90 % i Norden (men så stäm mig om du ogillar jag förklarar det). Vid våldtäkter i hemmen (som är det vanligaste) är det mer blandat. När det gäller sexualbrott kan inga socioekonomiska förklaringar reducera ens i närheten överreprestationen. Men folk på vänsterkanten avskyr givetvis att ens debattera det här, att ens problematisera en betydande invandring från helt andra kulturer.

Det är så kul med vissa "anti-rasister".

1. Det finns ingen aktuell statistik som visar att invandrare från vissa regioner skulle vara överrepresterade av kulturella orsaker.

2. Vi vill inte BRÅ (brottförebyggande rådet) ska göra en ny studie om sexualbrott, vi måste inrätta massor av nya myndigheter och nya rapporter men inte just om det här. Ny fakta behövs inte.

Skulden för det här ska givetvis inte smetas ut på den betydande andel invandrarmän som aldrig begår några brott.


Uppdatering 1.

Jag är för att Sverige fortsatt ska vara ett öppet och tolerant land.

Men om vi inte adresserar det här problemet kommer det bara gynna de som vill vi ska sluta oss inåt.

 
Uppdatering 2

Mitt eget parti, l, har kommenterat följande.

"Vi har inget emot att BRÅ gör en sådan rapport."

När m och sd med rätta vill ge direktiv gör l en sådan kommentar. Ni har säkert inte något emot att BRÅ kartlägger mord på bebisar heller. Ni förväntar er beröm för det?

BRÅ själva hänvisar till att de inte fått ett sådant uppdrag från regeringen och riksdagen. Jag häpnar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar