torsdag 17 augusti 2017

Invandrarkillar trakasserade mig.


Idag har några killar med förmodligen arabiskt ursprung trakasserat mig för att jag är bög.

Ibland samlar jag pantburkar i den park, Rörsjöparken, som är närmast min bostad. Det är ofta en blandning av människor där, bl.a. svarta och latinos. Idag konstaterade jag att tre unga män som verkade ha arabiskt ursprung fanns där på en parkbänk. Det var ovanligt men alla får givetvis vara där. Efter en stund började de dock ropa homofientliga saker efter mig. Jag berättar vanligen inte för främmande människor att jag är bög. Men att det var riktat emot mig blev tydligt. På 1990-talet var alla som homofientligt trakasserade mig etniska svenskar. Senaste 15 åren har alla haft invandrarursprung, oftast verkar de vara från Mellanöstern och mitt tips är att de inte är judar. 

De flesta invandrare är inte problem men de i Malmö som är problem är oftast invandrare.

Det har "bara" handlat om verbala trakasserier men det är kränkande när folk ropar saker efter en för den man är. Bara i år har det hänt vid 3 tillfällen. Vid de två förra förklarade jag att jag är bög när vi diskuterade om saker. Jag vägrar att igen hålla tyst om vem jag är. Jag har börjat ropa saker tillbaka om deras ursprung, det får vara nog.

Vill förtydliga att de flesta invandrare jag möter är inga som helst problem. När jag ramlade och skadade mig lindrigt för några veckor sedan kom ägaren till en kebab-butik ut och frågade förfärat "ska jag ringa efter en ambulans?". De flesta invandrare är inte problem, men de som utgör problem i Malmö har oftast invandrarursprung. HBTQ-personer, judar och självständiga kvinnor är ofta i samma situation.

Sådant här spelar sd rakt i händerna.

Jag är HBTQ-aktivist, anti-rasist, liberal och internationalist. För mig är därför HBTQ-negativa, främlingsfientliga och EU-fientliga Sverigedemokraterna ett omöjligt alternativ att rösta på 2018. Men just sådana här händelser är säkert en orsak till att stödet för sd bland HBTQ-personer förmodligen är ungefär på samma nivå som bland hela befolkningen. 

Om inte övriga partier tar det här problemet på allvar gynnar det bara sd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar