torsdag 17 januari 2019

Givetvis har Helds HBT-nyheter en agenda.




Ibland har folk kommenterat "jag vet nog vilken agenda du har med din blogg". Jag har replikerat att det är bra, då måste inte jag förklara den.

Helds HBT-nyheter är ingen TT-byrå som ska vara neutral. Jag driver opinionsbildning för HBTQ-vänligare attityder. Kalla mig en del av HBTQ-lobbyn.  Men jag granskar också RFSL och och en del andra i HBTQ-rörelsen.

Helds HBT-nyheter driver opinionsbildning för liberalism och västerländsk demokrati. Jag är förvisso medlem igen i Liberalerna men min blogg är inte partipolitisk. Däremot givetvis politisk. Det finns många kloka och omdömesgilla politiker i Liberalerna och Centerpartiet. Men senaste månadernas debatt om regeringsbildningen lär inte minnas som en av de båda mittenpartiernas bästa stunder.

Kalla det oberoende liberal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar