lördag 18 juli 2009

Turbulens inom Piratpartiet om HBT-svar.

Som ni har kunnat läsa i debatter här på bloggen så är det nu närmast något man kan kalla en intern konflikt i Piratpartiet vad de egentligen har för åsikter om HBT-reformer. Ett antal människor i partiet kritiserar partiledningen för att de sagt ja till HBT-positiva svar.

Jag har därför återigen mailat hela Piratpartiets styrelse och frågat vad som egentligen är deras HBT-politik. En del av partiets medlemmar (bl.a. i debatter här på bloggen) menar att jag feltolkar partiets politik, men vänligen rikta er kritik mot partiets ordförande och styrelse istället. Jag gör inte annat än informerar om deras tolkning av vad som är partiets HBT-politik. Jag redovisar givetvis senare svaret från dem till mitt senaste mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar