torsdag 21 mars 2019

Christian Sonessons utseende diskuteras nu i social media.


En bög som är fb-vän till mig har förklarat att han verkligen inte är snygg och har fått ett like för det av en manlig liberal kommunfullmäktigeledamot i Staffanstorp. Jag vidhåller dock att han är det trots att jag aldrig skulle rösta på honom. Han inledde ett samarbete med sd trots att borgerliga partier fick egen majoritet i valet. Hans utseende har blivit en till en egen debatt.

"Christian ligger bredvid mig. Naken.

- Bengt. Jag är konservativ och det vet du. Men du som är liberal, alltså vi har lösa planer på att införa kommunala gränskontroller. Vad tycker du om det? Vi har gjort en hemlig opionionsmätning, ca 60 % i kommunen stödjer det. Att placera nya invandrare i interneringsläger.

- Alltså har du förlorat vettet?. Jag smeker hans ena kind.

- Men jag vill vara hård.

- Problemet just nu är att du är moderat och slak. ;-)

- Det kan ändras.

- Din bror Carl-Johan är ordförande i Region Skånes styrelse. Vad tycker han om din politik?

Christian blir tyst en stund och smeker sig över bröstet.

- Carl-Johan. Vi håller ofta med varann men han är liberalare än mig. Ibland verkar han tycka jag är för extrem, han har egentligen inte sagt det, men jag har den känslan."

Varning till allergiker. Den här bloggposten innehåller spår av satir.


Uppdatering 1.

Gaydar.

Vill förtydliga att jag inte hört några rykten om att Christian Sonesson är icke-hetero. Men det finns något som heter gay-dar. Vi som är HBTQ har kollat tecken. Och gay-daren (bisexualitet) blinkar ordentligt för Christian Sonesson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar