torsdag 31 maj 2018

Sossarnas gruppledare har mailat mig.


Gruppledaren i riksdagen för Socialdemokraterna, Anders Ygeman (bilden), har via sin politiska sekreterare Malin Holmberg sänt mig följande mail om min bloggpost om att f.d. statsministern Ola Ullsten avlidit.
.... Fint inlägg. Tack för att vi fick ta del av det....
Jag framför det här eftersom riksdagsvalet 2018 förmodligen är det första som främst avgörs via social media.  Planerar inte rösta på s i höst. Men de tog sig besväret att tacka för mitt mail. Det har faktiskt betydelse. Det förstärker förtroendet för ett parti.

Blockpolitiken är ibland föråldrad.

Det är ofattbart att en del partiengagerade ännu tror att torgmöten är viktigare för att få ut ett partis budskap än kommunikation i social media. Jag har borgerliga socialliberala värderingar men skulle utan problem vilja ha Ygeman som minister i en regering om jag vore statsminister.

Blockpolitiken har förvisso en del positiva delar (tydligheten) men är egentligen föråldrad. Partierna måste förhålla sig till det.


Uppdatering 1.

S har en hemläxa att göra.

När Alliansen styrde 2006-2014 tillämpade Moderaterna "Bamse-principen". Att den som är starkast också måste vara snällast. Socialdemokraterna har ofta ännu svårt att förstå hur viktigt det är. Inget borgerligt parti kommer vara intresserade av organiserad samverkan om inte s visar ödmjukhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar