torsdag 29 mars 2018

Sd-politikern Kent Ekeroth invandrar till Ungern som inte tillåter invandrare.


Från Svenska dagbladet.
.... Före detta SD-toppen Erik Almqvist flyttade till landet efter järnrörsskandalen 2013. När Kent Ekeroth nu petas från partiets riksdagslista har även han valt att bosätta sig i Budapest. Även SD:s partisekreterare Richard Jomshof har uttalat sig positivt om Ungerns mediepolitik. Till SvD säger Kent Ekeroth att Sverige borde lära sig av Ungern. – Till att börja med så har de ingen invandring. Det är det viktigaste. Och de värderar högt sin egen kultur och grunden den europeiska civilisationen vilar på....
Jag behöver nog inte förklara vad som är ironiskt här. Först vill jag dementera för eventuella högerpopulister som besöker bloggen att jag skulle vara "pk". Jag är för en stram men inte omänsklig flyktingpolitik, närmast s, l och kd där. Men det här är onekligen fascinerande.

Privat är Ekeroth resonerande.

Jag ska inte demonisera Kent Ekeroth (bilden). Ironiskt nog var det jag som drog in honom i politiken när jag var hyfsat ledande fp-politiker (idag l) i Skåne, lämnade partiet 2007. Privat är han en lågmäld och resonerande människa, inte det "monster" som han framställs som ibland i media. Men Ekeroth som själv är jude hatar förmodligen araber och palestinier. Alltså inte bara islamister och reaktionära imamer utan araber. Jag är alltså verkligen inte politiskt korrekt, tvärtom är jag hardcore-anti-islamist. Men jag blev förvånad hur hätsk han var där.

Att Folkpartiet och Ekeroth skulle samarbeta blev en omöjlighet.

Till sist fick sd:s ordförande Jimmie Åkesson nog efter att ha gullat med honom i många år för att han levererade sympatisörer till sd. Nu ska han invandra till ett land som inte har någon invandring. Hur ska komiker kunna ironisera om något som redan i sig är satir?

Expressens liberala ledarsida har kommenterat att sd vill bli regeringsparti. "Gud hjälpe Sverige".


Uppdatering 1.

En paradox är att Ekeroth hatar EU men nu använder den fria rörligheten i unionen.

Han argumenterar för strikta nationella gränskontroller men Ungern får inte hindra honom som unionsmedborgare att åka dit om han kan försörja sig själv efter 3 månader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar