fredag 23 mars 2018

Expressen avslöjar. 98 % av de som gruppvåldtar har invandrarursprung.



Det som var rasism förr avslöjas nu av Expressen som fakta. Vi är givetvis många som visst det här tidigare. Tro inget annat. En del högeraktivister har själva tagit fram statistik och givetvis har politiker från etablerade partier hävdat de sprider rasism när de egentligen bara spridit fakta. Nu vill regeringen att det ska bli svårare för privatpersoner att själva samla in sådan statistik och publicera det. Skandal är bara förnamnet.

M:s rättspolitiske talesperson försvarade islamist.

Tidigare var det bara främlingsfientliga sd som tog upp sådant här.  Ledande moderate politiken Tomas Tobé (som själv är öppet homosexuell) försvarade en islamist, Waberi, som försvarade misshandel av kvinnor. Både Tobé och Waberi borde skämmas ögonen ur sig för det men de är förmodligen båda skamlösa. Att Tobé gjort en helomvändning senaste åren försämrar kraftigt hans trovärdighet i debatten. Positivt senaste åren är dock att en del partier skärpt till sig. När m sent omsider tog sitt förnuft till fånga om statistisk om sexualbrott fick de inte stöd av något annat borgerligt parti. Roger Haddad är vanligen inte någon mjukis inom rättspolitiken men hans kommentar för l:s del var bara att partiet inte invände emot om någon sådan utredning skulle göras. Det var verkligen skarpt (ironi).

Volymer har betydelse.

Men det här avslöjar också givetvis att volymer (moderaten Tobias Billström hade rätt men blev hånad för det) av flyktingar som inte blivit integrerade har avgörande betydelse. Hur många, främst kvinnor och flickor men ibland även män och pojkar på flyktingförläggningar, som ska bli våldtagna.

Värst är givetvis Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Feministiskt initiativ, följt av Centerpartiet. För dem är invandrare nästan bara offer och aldrig förövare. Deras attityd är en skymf emot varje kvinna som blivit gruppvåldtagen.

Min kritik riktar sig inte främst emot den betydande majoritet av invandrare som är hederliga och inte begår brott utan emot de fega politiker i etablerade partier som i någon politiskt korrekt iver inte velat debattera det här problemet.

Jag borde gett Tobias Billström tydligare stöd.

Har jag själv något ansvar för den här situationen? Jag argumenterade fram till 2015 för att om bara kraven på invandrare skärptes var det inget problem med en generös flyktingpolitik. Jag hade fel vilket jag förklarat i en bloggpost. Till mitt försvar ska framföras att jag aldrig varit politiskt korrekt egentligen. Jag problematiserade ibland en generös flyktingpolitik. Att det var fel att Tobias Billström och m skulle få skurkrollen i det flyktingpolitiska dramat när nästan alla andra västländer svek. Men jag borde varit tydligare med att volymer har betydelse. Jag borde gett Billström tydligare stöd.

I många år gav etablerade partier främlingsfientliga sd närmast monopol på att debattera något som många svenskar är bekymrade för. Gruppvåldtäkterna från invandrare.

Det är nästan oförlåtligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar