torsdag 22 mars 2018

Kriminella invandrargäng har även nått Malmö city.

 


Sverige är ett av de bästa länderna i världen att bo i, det visar all forskning.

Men att förneka att det finns allvarliga problem blir bara fånigt. Kriminella invandrargäng har tagit makten över en del förorter. Om det inte är kris finns det inget so
m är kris, de har i praktiken tystat nästan alla som skulle kunna vittna emot dem.

För några dagar sedan blev jag själv drabbad av det. Jag samlar pantburkar ibland för att motivera mig själv att promenera, det ger inte mycket pengar men något extra. När jag var i mitt bostadsområde i city var det en invandrarkille som låtsades vara smågangster och kommenterade "Du ska betala för att kolla i soptunnorna". Jag kommenterade "Du snackar skit". Han fortsatte dock att ropa att jag skulle betala men jag nonchalerade honom. Vi som bor i city i Malmö har sluppit sådant tidigare men senaste året har något hänt. Det som tidigare bara fanns i förorter har nått även city.  

Tryggheten är inte längre 100 %.

Rönneholmsparken är "min park", nära där jag bor i Malmö city. Där finns verkligen en blandning av människor. Det har varit ett bra exempel på integration, många där är svarta eller har invandrarursprung i övrigt. Men förra året ropade några unga som verkade vara från Mellanöstern "bögjävel" efter mig. Först trodde jag inte det var sant, sedan ropade jag "blattejävlar" efter dem. Det har jag all rätt att göra. De som invänder emot det är patetiska.

Jag kommer aldrig rösta på främlingsfientliga, HBTQ-negativa och EU-fientliga sd. Men jag lyssnar på debatterna. Även bland utomeuropeiska invandrare har det börjat diskuteras om sd är ett möjligt parti att rösta på. Något som vore omöjligt för 10 år sedan. Om de etablerade partierna inte skärper till sig lär sd nå framgångar i höst.

Jag har bott 25 år i Malmö city. Varje gång media utifrån meddelat att Malmö är en krigszon har jag förklarat hur fånigt det är, att jag känner mig 100 % trygg i mitt bostadsområde. Jag känner mig ännu trygg men det är inte längre hundraprocentigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar