lördag 11 april 2015

Tabu.



Ibland så lämnar jag dagspolitiken och nyheterna och fokuserar på.... känslor.... relationer....filosofi....det där vi människor har att hantera. Varenda en av oss,


Jag hade för flera år sedan kontakt med en kille med arabiskt ursprung. Det var på en kontakt-site där man kunde chatta (och träffas om man ville och kunde, det gjorde dock inte vi). Han berättade att han hade en sexuell fantasi om att träffa en skinhead eller sverigedemokrat (manlig sådan) för att ha sex.

Skinheads blev jag inte förvånad över. Det är en grupp som inte måste vara högerextrem (även om de ofta är det) och det är en grupp som hyllar manlighet närmast homoerotiskt (även om många är homofober)

Finns det något mer asexuellt än en sd-politiker?

Men sverigedemokrat? Jag blev så förvånad att jag bara måste fråga honom varför. Finns det något mer asexuellt än sd-politiker som välkammade hojtar om "massinvandring" och vurmar för "kärnfamiljen"? Men efter en stund och efter hans förklaring fattade jag varför det var en sexuell fetisch för just den killen.

Han hade arabiskt ursprung. Han betraktade sd-män som några som han, med arabiskt ursprung, förmodligen inte borde ha sex med - och därför blev det desto mer lockande. Han gissade - nog med viss rätt - att få sd-män skulle vilja ha sex med honom. Även om de var sexuellt intresserade av andra män.

Men vad hade hänt om han mött en sd-politiker? Det hade blivit sex och de hade snackat morgonen efter. Om sin vardag och sina drömmar. Kanske att de båda konstaterat att de har mer gemensamt som människor än vad de trodde.

Sexuella fantasier handlar ofta just om - tabu. Oavsett vilken grupp vi tillhör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar