torsdag 22 oktober 2009

Sd-politiker om homovigslar "Från Jerusalem till Sodom och Gomorra"

Tommy Hansson är en sd-politiker som inte gillar homovigslar. Det är i sig väntat, hans parti Sverigedemokraterna är officiellt emot reformen. Även inom Svenska kyrkan har partiet engagerat sig för att försöka stoppa homovigslar, senast i kyrkomötesdebatten i onsdags. Dessbättre förlorade de.

Men Hansson använder ovanligt extrem retorik även för att vara sd-politiker. Några delar av hans bloggpost Från Jerusalem till Sodom och Gomorra.

Jag utträdde ur Svenska kyrkan år 1999 som en protest mot ärkebiskop K. G. Hammars bejakande av den homosexuella livsstilen och stödet för Elisabeth Ohlsons perverterade fotoutställning om Jesus och hans lärjungar som bögar och transvestiter. Det är ett beslut jag inte ångrar en sekund.

För min del innebär klartecknet för de så kallade äktenskapen mellan homosexuella början till slutet för Svenska kyrkan. För mig personligen är Gud en realitet, och jag ser det som en självklarhet att Han nu väljer att helt ta sin hand från den monstrositet som Svenska kyrkan nu både de facto och de jure utvecklats till att bli. Däremot tvivlar jag starkt på att det kommer att bli någon våldsam rusning till de kyrkliga vigselförrättarna....

Den kristna religionen och därmed också Svenska kyrkan räknar sitt ursprung till Jerusalem, där Jesus Kristus en gång verkade. Den nya vigselordningen visar att Svenska kyrkan hädanefter anammar de seder och bruk som ledde till Sodom och Gomorras undergång.

Läs mer om detta i Första Mosebok 19, en läsning som jag med emfas rekommenderar icke minst ärkebiskop Anders Wejryd!

Hade Tommy Hansson bara varit någon lokal galen politiker utan betydelse hade jag inte brytt mig om att kommentera det. Han är visserligen inte en del av sd:s partistyrelse men är däremot chefredaktör för partiets tidning Sd-kuriren. Han är alltså en hyfsat viktig och central politiker inom partiet.

Avslöjande för Hansson är att han tydligt argumenterar emot sig själv när man granskar hans senaste två bloggposter. I Islamiseringshotet - en definition skriver han bl.a. följande.

De muslimer, särskilt de ortodoxa, som kommit till Sverige har nu börjat ställa allt högre krav på att det svenska samhället....


I bloggposten om homovigslar

....Sverigedemokraterna endast erkänner äktenskap mellan man och kvinna enligt den bibliska och traditionella synen.


Han menar tydligen att det är rätt att Bibeln ska avgöra vad sd ska ha för attityd till borgerliga homoäktenskap. När däremot muslimer vill att Korancitat ska avgöra politiken då är de extremister och ett hot mot demokratin.

Givetvis bör konservativa och extrema muslimer kritiseras. Det har jag ofta gjort här på bloggen. Men det blir något absurt när kritiken mot dem är från konservativa kristna som själva blandar ihop stat och religion.

Varken Bibelcitat eller Korancitat ska avgöra Sveriges lagar. Är man kritisk emot att muslimer vägrar förnya sig bör man även vara kritisk emot kristna som vägrar det. Men det är tydligen för avancerat för Tommy Hansson.

Fler artiklar om homovigslar.

Dagen1 Dagen2 DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar