lördag 27 oktober 2018

Jimmie Åkesson kommenterar rasism från nära medarbetare.



Expressen intervjuar sd-ordföranden Jimmie Åkesson. Björn Söder är också med i rummet.

- En av dina närmaste sd-kolleger har i Expressen rasistiskt kallat en individ för blatte-idiot. Vad är din kommentar till det?
- Jag har inte följt den debatten i detalj men det låter inte bra givetvis.

- Men tydligen har din partisekreterare visat artikeln för dig.
- Jag har inte följt den debatten i detalj, minns faktiskt inte.

- En del anklagar dig för att slentrianmässigt kommentera du inte följt någon debatt i detalj för att distansera dig från sd-politiker som gör bort sig.
- Jag har inte följt den debatten i detalj, men jag håller inte med.

Åkesson och Söder bråkar.

- Har du egentligen koll på vad som händer i ditt parti?
Björn Söder. - Klart man ska få kalla någon blatte-idiot, hur PK har vårt parti annars blivit? Lapparna har börjat kallas för samer. Det slutar med att man inte får kalla en tjuv för en tjuv utan "bortfraktare".
Jimmie Åkesson - Tyst Björn, förstör inte vår mediastrategi. Jag har inte följt debatten i detalj om vad Björn nyss kommenterade, men det lät inte bra.
Björn Söder. - Du kanske vill jag ska byta till Alternativ för Sverige.  De följer varje debatt i detalj och är pålitligt rasistiska.


Uppdatering 1.

Richard Jomshof och Mattias Karlsson har hört diskussionen.

Richard Jomshof - Alltså en sak ska du ha klart för dig. Om du beter dig så där en gång till inför en Expressen-journalist ska jag driva att du ska bli utesluten från partiet.
Mattias Karlsson - Jag håller med. Jimmie försöker även om det ibland blir fel. Vem vill för övrigt ha en Helsingborgare som partiordförande? Du klarade inte ens bli en av talmännen utan ville tvunget babbla igen i somras om att judar inte är svenskar trots du är Israel-vänlig, vi hade ett krismöte efter det, det vet du säkert. Vi i sd kan nominera dig till kattrådet i Helsingborg om du ska hålla på sådär. 

Obs. Detta är satir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar