torsdag 27 april 2017

Bloggen Helds HBT-nyheter ska beröra.



Min förebild som bloggare är Expressens liberala ledarsida. Den enligt mig vassaste ledarsidan i Sverige. De kan en dag dissa m och nästa dag v men följer sina liberala principer. Mitt mål är att vara HBTQ-politikens motsvarighet.

Bloggen Helds HBT-nyheter ska beröra. Mitt syfte är inte att skada folk med kritik. Men utan skarp kritik ibland skulle den här bloggen bli ointressant. Om någon hos RFSL börjar diskutera min blogg och berömmer min senaste artikel och någon annan hävdar att jag har fel har jag nått mitt mål.

Och precis som Expressens ledarsida har jag som princip att sparka uppåt. Om flyktingpolitiken inte fungerar är det inte den som är asylsökande som vi attackerar utan riksdagspartier. Ju mer en person är på en central nivå, oavsett om det handlar om ett parti eller RFSL, desto större frihet att kritisera.

Det finns en del nyheter där jag utan problem hade kunnat skarpt kritisera någon lokal HBTQ-aktivist men avstått från det. Det finns många möjliga kritiska nyheter jag väljer bort av den enkla orsaken att hen inte är tillräckligt känd i proportion till hur extremt hen betett sig. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar