tisdag 28 november 2017

Sd-Malmö hyllar Donald Trump


Jag har ett avslöjande. Som bekant vet ni att jag nog är den ende ledande svenske HBTQ-debattören som inte har beröringsskräck gentemot sd. När partiets ledare i Malmö, Magnus Olsson (bilden)ville få mig som vän hos Facebook tvekade jag förvisso men accepterade sedan det.

Det dröjde bara en vecka innan han själv slutade fb-vänskapen. Dessutom hade han raderat alla mina tidigare kommentarer. Trots att jag inte överskridit några gränser för saklig debatt. Jag brydde mig inte om det då, han är en privatperson till viss del på fb och väljer själv sina vänner där. Men av en slump möttes jag och Magnus Olsson flera månader senare vid en flyktingdebatt hos Malmö stadsbibliotek och då passade jag på att fråga vad orsaken var.
.... Jag hade inga problem men en del andra i sd gillade inte din kritik emot partiet....
Sd-sympatisörer har närmast tagit över m:s fb-sida.

Det var förvisso ärligt men avslöjar också det totala hyckleriet inom sd. Inga är så ivriga att vara lättkränkta. Sd-sympatisörer har närmast helt tagit över Moderaternas fb-sida. Igen och igen förklaras hur hemskt m är som inte vill bilda regering med sd. Men när de får diplomatisk kritik på sina egna fb-sidor stänger de snabbt av möjligheten och raderar alla tidigare kommentarer. Även på partiets rikssida på fb.

Men jag har ett avslöjande till. Magnus Olsson, sd-ledaren i Malmö, skrev i en kommentar "Let´s make Malmö great again" den där veckan jag fick ynnesten att vara fb-vän med honom. Jag ska erkänna att jag inte följde debatten om Donald Trump så noga från början. Därför frågade jag varför sd inte väljer svenska språket. Olsson hänvisade till Trump.

Magnus Olsson gillar Trump.

Malmös tredje största parti har alltså Trump som idol. Jag skulle kunna föreslå att sd inför kommunfullmäktigevalet 2018 driver att en mur ska byggas runt Rosengård. Den vidriga östtyska kommunistdiktaturregimen kallade Berlinmuren för "den anti-fascistiska skyddsvallen". Sd-Malmö skulle kunna kalla en mur runt Rosengård för "den anti-islamistiska skyddsvallen"- Men så konstaterade jag att det faktiskt finns en risk att de verkligen vill ha med det där i sitt valmanifest. Därför vill jag vara tydlig med att jag var satirisk.

Magnus Olsson är som privatperson trevlig, jag erkänner det. Men han vill bli kommunstyrelsens ordförande i Sveriges tredje största kommun. Jag är förvisso agnostiker men min kommentar är följande.
.... Gud bevare Malmö....
Uppdatering 1.

Nu förklarar den ene sd-politikern efter den andra att även muslimer faktiskt är människor.

De är inte djur vilket en del i partiet tycker. Och de förväntar sig att få beröm för det.

Och det partiet vill bilda regering med m och kd nästa år. Man häpnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar