lördag 25 november 2017

"I just want a reaction"



När jag publicerar sakliga bloggposter är det relativt få som följer min blogg. Det lönar sig inte att vara saklig, så är det bara. Få politiker kontaktar mig när jag är det. Dock vet jag att jag påverkat många politiker och det är jag stolt över.

När jag gör personangrepp via mail eller på bloggen ökar antalet besökare dramatiskt. Senaste veckan har antalet besökare nått rekordnivåer. Och det avslöjar något. Från Mandy Smiths låt (Youtube) från 1980-talet.

.... I just want a reaction.....
De flesta hävdar att den politiska debatten borde bli sakligare.Men de beter sig inte därefter. När jag publicerar en bloggpost om en ny HBTQ-relaterad utredning är det bara "HBTQ-nördarna" som är intresserade. Vill jag få många bloggbesök vet jag hur jag ska göra. Attackera följande politiker.

1. Jimmie Åkesson (sd)
2. Gudrun Schyman (fi)
3. Gustav Fridolin (mp)

Antalet bloggbesökare har ökat dramatiskt.

Närhelst jag kritiserar någon av de tre konstaterar jag att antalet bloggbesökare ökar dramatiskt. Stefan Löfven (s) och Ulf Kristersson (m) är också kontroversiella. Men de är inte i närheten att vara lika hatade som de där tre.

För mig är det där dubbelt. Jag är egentligen en snäll människa, dock inte alltid. ;-). Men driver jag en blogg vill jag givetvis nå ut med mitt budskap. Senaste veckan har jag skakat om debatten, använt personangrepp emot folk både på högerkanten och vänsterkanten. Och det tragiska är att det lönar sig. Jag blir säkert inte mer populär men antalet bloggbesökare ökar.

Dramatiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar