söndag 29 maj 2016

M-riksdagsledamoten Niklas Wykman (f.d. ordförande i Muf) är homosexuell i smyg.


Moderaterna och Socialdemokraterna har hittills vägrat avslöja vad partierna tycker om könsneutrala personnummer trots massor av påminnelser. Som jag tidigare kommenterat här på bloggen är min främsta ambition i år inte att någon tidning ska publicera ett reportage om min partirapport i sommar. Istället ska m och s tvingas ner på knä. Det är överordnat allt just nu när det gäller mitt HBTQ-politiska engagemang.

Därför kommer jag att känna mig fri att "outa" politiker i s och m närmaste veckorna. Även publicera bilder och information om partners till ledande HBTQ-politiker i s och m. Ni får gärna tipsa mig om nyheter och skvaller så ska jag försöka reda ut vad som är sant.

Att Niklas Wykman är bög är utan tvivel sant.  Fredrik Schulte, även han riksdagsledamot för m, var enligt honom själv en av Wykmans närmaste vänner 2009. Vilken relation de två männen har idag vet jag inte. Schulte kallade sig dock heterosexuell vid mitt telefonsamtal med honom och berättade utan problem att han och Wykman besökte gay-discon i Stockholm, Patricia var tydligen ett av favorit-ställena. Jag hade hört rykten om att Wykman är bög och därför kollade jag med Schulte. "Klart han är bög, det vet alla i hans närhet", var Schultes kommentar. "Men han har ju inte berättat det offentligt" var min kommentar. "Orsaken till det vet jag faktiskt inte" kommenterade Schulte. Jag tog även upp det i ett telefonsamtal med Wykman 2008 då han var ordförande i Moderata ungdomsförbundet. Från att ha varit vänlig började han då plötsligt låta irriterad "Det där kommenterar jag inte, vi kanske ska avsluta samtalet".

Efter att ha avvikit från partilinjen när det gäller att IS ägnar sig åt folkmord beslutade Anna Kinberg Batra och övriga partiledningen att Wykman måste sluta som partiets talesperson inom skattepolitiken. Innan han blev riksdagsledamot 2010 hade han jobbat nära dåvarande finansministern Anders Borg för att lära sig ekonomisk politik.

"Trollkarlen från Oz" var en ovanligt populär film bland homosexuella i USA i mitten av 1900-talet. Om Wykman fått en roll i den hade han nog blivit plåtmannen eller möjligen fågelskrämman. Anders Borg hade givetvis spelat trollkarlen och Anna Kinberg Batra den elaka häxan.

 
Uppdatering 1.

Vill förtydliga en sak.

Jag har ingen "konflikt" med regeringskansliet (s-mp) eller med Miljöpartiet. Tvärtom har både justitiedepartementet och mp:s partikansli senaste veckan mailat mig viktig information.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar