fredag 9 november 2018

HBTQ-kultur. The last match - Antonio Hens.



Jag har som regel att bara recensera filmer och böcker som gjorts senaste 4 åren. The last match av spanske regissören Antonio Hens är från 2014 och klarade inte gränsen. Jag ska här göra ett undantag. Men det blir ingen vanlig recension. Filmen är bra om än inte perfekt. Om två marginaliserade killar på Kuba.

Orsaken till att jag kommenterar den är dock de som spelar huvudrollerna, Milton Garcia och Reinier Diaz. Jag har kollat och ibland recenserat mer än hundra filmer med bög-tema. De här killarna är inte de vackraste även om de ser bra ut men de är de som haft det sexigaste samspelet. Gay-erotik är bara förnamnet.

Visst visas det rumpor ibland men det här är verkligen ingen porr-film. Jag ska inte avslöja hur det slutar men det blir mycket tragiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar