fredag 20 juli 2018

Jag har blivit avstängd från fb igen.



Därför att en otrevlig människa gjorde diverse fula kommentarer och jag kontrade med att jag träffat hundar som varit smartare än vad han var.

Facebook beter sig totalt godtyckligt.

Jag vill förtydliga det igen.

Jag lyfter handen och dömer.


Uppdatering 1.

Någon har hindrat mig från att kommunicera med mina fina fb-vänner som betyder mycket för mig både i offentliga debatter och i privata meddelanden.

Det är inget annat än skamligt. Alltså kan folk bara inte sluta anmäla saker hos fb. I USA finns det ett relevant uttryck "live and let live". Jag är så trött på angiverikulturen. Själv är jag för en stram men inte omänsklig flyktingpolitik. Asylsökande som fått avslag ska lämna landet. Men jag prioriterar inte att ange gömda asylsökande.

När Hillary Clinton för ca 25 år sedan fick frågan om vilka kakor hon helst bakar kommenterade hon "jag har väl bättre saker för mig än att baka kakor" vilket orsakade ramaskri inom högern. Folk borde ha bättre saker för sig än att abuse-anmäla folk hos fb eller polisanmäla gömda asylsökande. Sd-politiker kallar det säkert hyckleri att vara för en stram flyktingpolitik men inte vilja ange en gömd asylsökande till myndigheter.

Själv kallar jag det att vara människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar