fredag 27 juli 2018

Därför avslöjade jag vilket parti jag ska rösta på i höst.



Att jag går ut så tydligt med att jag ska rösta på Liberalerna i höstens val har delvis med att göra att jag fick ett "råd" för någon vecka sedan av en högerextremist. Hade egentligen inte planerat göra det.

Jag förklarade i en debatt i social media att alla senaste 15 åren som verbalt trakasserat mig för att vara bög har haft invandrarursprung. Men att någon skuld inte ska smetas ut på den betydande majoritet av invandrare som inte begår brott. Någon rekommenderade mig att i kampen emot islamismen ska jag rösta på sd eller nya högerextrema partiet  Alternativ för Sverige.

Att rekommendera HBTQ-aktivister att rösta på Afs är en förolämpning.

Att en del vill att vi HBTQ-personer ska rösta på sd är förvisso kontroversiellt, men Afs? De är inte några smygrasister eller smyghomofober. De smyger liksom inte med någonting. Invandrare ska tvångsutvisas.  De attackerar sd för att de idag vill att "återvandringen" av individer som inte begått brott ska vara frivillig. Ahmed som bög, är här som flykting och jobbar inom vården ska skickas till Teheran.

Det är 1990-talet när skinnskallarna i Stockholm lämnade sd-möten för att misshandla bögar och invandrare. Och vi ska alltså rösta på dem för att vi - med rätta  - ogillar islamisterna.

Att rekommendera mig som HBTQ-aktivist att rösta på kostym-rasisterna i Alternativ för Sverige betraktar jag inte som något annat än en förolämpning. Jag är liberal, EU-anhängare och internationalist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar