fredag 29 september 2017

Det är inte förbjudet skicka recensionsexemplar eller ge mig möjlighet kolla en ny film på internet.





Ett företag som sysslar med promotion för en av Sveriges mest kända transpersoner (jag avslöjar inte vilken det är för det är inte det viktigaste) har mailat mig om jag vill sprida information om en kommande film där hen ska medverka. Jag har mailat följande.
.... Jag sprider aldrig förhandsinfo på min blogg om filmer och böcker. Det handlar om att jag värnar bloggens oberoende. Men som jag skrivit till en bokförlag. "Det är inte förbjudet att skicka recensionsexemplar till mig för snabbare eventuell recension". ;-)

När det gäller filmer räcker det att ni fixar att jag kan kolla den utan kostnad. Jag lovar ingen recension för något men har det tydligt HBTQ-tema och jag bedömer det minst som en svag trea på femgradig skala publicerar jag en recension. För import-material kräver jag minst en stark trea i betyg för publicering....
Representanten för företaget skickade ett vänligt mail sedan.

När det gäller böcker vill jag helst undvika få det som e-bok. Filmer kollar jag däremot oftast på internet. Av det som släpps i Sverige och som jag granskar får ca 80 % betyget 3 eller bättre och därmed en recension.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar