tisdag 30 april 2019

Murar.






Från Pet shop boys remix-version från 1995 av Paninero (Youtube). "Passion, love, sex, money, violence, religion, justice, death.... girls, boys, art, pleasure." De fångade in vad det är att vara människa.

Den här videon är förmodligen den mest homoerotiska någonsin från en etablerad popgrupp. I originalvideon av låten från 1986 fanns det inga explicita homoantydningar. De tog in några latino-killar i videon. Det var egentligen inte kontroversiellt då men ovanligt. En del reagerade säkert.

Tillståndslösa (papperslösa) ska utvisas (undantag kan givetvis finnas). Så är det bara. Tidigare presidenten Barack Obama höll med.

Men det löser vi inte genom att bygga dyra murar. Eller sprida främlingsfientlighet.

Trevlig Valborg.


Uppdatering 1.

Som jag kommenterat tidigare kommer jag inte tipsa rättsväsendet om gömda illegalt vistande asylsökande förutom om jag vet att de är kriminella.

Skulle dock inte gömma någon. Men jag vill politiskt att de ska utvisas. Inkonsekvent? Jag hävdar den analysen är fel. Som liberal använder jag hjärnan. Som individ använder jag ibland hjärtat. Det är faktiskt ok att i vissa situationer "titta bort". Det är verkligen inte min prioritet i min vardag att ange gömda asylsökande. Men rättsväsendet ska ägna sig åt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar