lördag 8 september 2018

Jag är förälskad.



Kan man bli förälskad direkt? Jag trodde inte det var möjligt. Men blev det för några år sedan i en ung kille som verkade ha arabiskt ursprung. Vi talade bara några minuter och gav varann en kram. Jag stannade inte kvar. Jag vill hellre behålla något positivt än "tyvärr, jag är hetero".

Nu har jag blivit förälskad i vackre Valentin. Han som är rom och sitter och tigger utanför min närbutik. Han har fru och barn i Rumänien. Vi blir nog aldrig ett par men ska mötas hemma hos mig om några veckor. Där var det verkligen inte kärlek direkt.

Precis som de flesta svenskar är jag skeptisk till folk som tigger.

Men vi började hälsa på varann efter några månader. Senare kommunicera även om han inte kunde svenska. Det fixade sig trots det.

Och jag är förälskad. Vill skydda honom från hat och hot. Vill smeka hans nacke. Jag har inte blivit förälskad i en rom utan i en människa. Det låter givetvis som en klyscha. Ni som följer min blogg vet att jag inte är politiskt korrekt. Men kärleken känner inga gränser.

Kanske vi ska ta med oss det när vi röstar på söndag.


Uppdatering 1.

Ångerrätt.


Om du poströstat och ångrar vilket parti du röstade på kan välja igen imorgon. Det är din sist inlämnade röst som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar